Om Aneel fick välja skulle han helst vara en fluga. ”Då skulle jag äta bajs”

Ännu en gång vaknade jag på ett fridfullt sätt, för att sedan 5 minuter senare upptäcka att inte bara min familj är borta, utan även mitt köksbord och samtliga stolar.

 

Kylskåpet tycks för ett ögonblick vara fyllt med mat, men egentligen finns bara olika tillbehör som ketchup, marmelad och en burk syltade gröna tomater. Det finns ingen bas. Inget vitt bröd och inga cashewnötter.

 

2 liter juice finns det. Samtidigt som jag försöker få ut paketet från hyllan så tänker jag på vad en hälsotant sa till ett tjockt par i Lyxfällan. ”Juice är lika onyttigt som Cola.” Jag tvekar på juicen, men tänker sen att om det hade funnits Cola i kylskåpet så hade jag druckit den till frukost.

 

Jag hetsdricker juicen ståendes på den plats där köksbordet en gång stått.

 

I mitt rum står 5 backar med LP-skivor. Jag väljer att spela lite Joe Cocker och tänker på hur min pappa kallar honom JO KÅCKER. Drar upp persiennerna och får återigen den sommarmorgonskänsla som jag fått två dagar tidigare då jag tittat på Family Guy, och Peter bajsat i Clevelands hus. Tankarna går vidare till natten som var och en omgång ”Jag har aldrig” och påståendet ”jag har aldrig bajsat i skolan”. Skrattar lite för mig själv och tänker på Kungen och Drottningen av Osts osäkra blick och flaskan som sakta fördes mot hennes mun. Förlåt Kungen och drottningen av ost.


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag hatar sara

2011-02-21 @ 12:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0