Allt du gör är så viktigt

jag vet att det är min tur att skriva på papper. i brevlåda. du bor på nummer sju. men jag tappar bort mig. vet ju inte vad jag vill säga. du säger allt och jag bara läser och förstår men kan inte svara klokt nog.

När du presenterar mig och jag får säga mitt namn. jag vet redan vem jag talar med med de vet inte vem jag är. du pekar. flicka säger du. så stolt över att stå bredvid dig. du drar mig närmre och precis som du lovade lämnar du mig aldrig ensam förens dom gömmer mig för dig.

ibland tar orden slut. ibland sägs dem på ett nytt språk och jag lyssnar på nytt. ibland blir dem till ljud.

kan snart inte sova om det inte är med andedräkt mot nacken. hud mot hud. det är bara dumt och tomt utan. och du kommer hit så sent att det är för sent. men det blir aldrig för sent säger du.

alla dagar alla nätter med dig nu.

Kommentarer
Postat av: GUESS WHO?!

- nej?!

2010-12-02 @ 01:14:09
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0