Ett knäppt inlägg om saker jag haft på hjärnan ett tag.

Nu ska jag tala om en sak för er, och ni måste inte hålla med såklart, men såhär tycker i alla fall jag.

Kärlek är lätt att skriva om. Lätt att fota och lätt att få folk intresserade av. Det är inte svårt alls för alla vill ha det, eller vill tro att de har det. Följande hade vart ett klart accepterat och uppskattat inlägg om kärlek;

Jag vill avsluta dina meningar.

Bögigt va.

Vänskap däremot, har jag än så länge inte läst ett vettigt inlägg om. Varför skulle kärlek vara snäppet mer än vänskap, som många säger, om det nu är så lätt att illustrera? En textrad ur någon annans låt och en bild någon annan har tagit kan beskriva dina alldeles unika kännslor?

Fast jag vet inte. Jag vet verkligen inte. Jag vet bara att det inte är mer, bara annorlunda. Jag tycker bara inte de två kan jämföras fullt ut. Det är två paralella saker enligt mig. Sluta tänk bekant->kompis->vän->bästa vän->kärlek. Det funkar inte alltid så. Kanske finns det två parallela såhär;

bekant->kompis->vän->bästa vän->bästa vän
bekant->kompis->vän->bästa vän->kärlek


Jag tror i alla fall inte att man på nått sätt väljer det där sista steget. Det bara blir. Det går antingen åt ena hållet eller andra. Eller så växer man ifrån varandra såklart, men poängen är att kärlek är inte mer än det man känner för sin bästa vän ni som tror det. Enligt mig i alla fall. Sen tror jag att om man är en pojke och en flicka (eller motsvarande vad man nu föredrar) så tror jag att det kan vara lite förvirrande att hålla isär de två sista stegen bara för att båda är så starka kännslor. Man tror att allt detta nog måste vara kärlek, fast det inte är så. Vänskap kan vara minst lika fint.

Vad jag skulle vilja säga, innan jag babblade på som en galning om saker ni inte bryr er om, var i alla fall att min nya "arbetsgivare" håller med mig. "Det svåraste som finns är att beskriva riktig vänskap" sa han och jag blev så glad. Tack<3, tänkte jag. http://leloveimage.blogspot.com/ försöker i alla fall idag att förklara vänskap. Att denna blogg skriver så sällan om just det visar bara på hur få som faktiskt kan förklara. Jag kan sannerligen inte, fast jag har haft turen att få den bästa vän jag någonsin kunnat.

Jag vet inte riktigt vad jag skrivit och jag orkar inte läsa igenom, men tack för idag.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Du kan få avsluta den här...

2009-09-15 @ 14:40:56
Postat av: Jocke Sjöberg

Kloka ord!

2009-09-27 @ 11:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0