baby on board

Det tar ungefär 1 timme och 10 minuter till skolan varje dag. Kalla kalla mornar under bron där klarabergsgatan korsar vasagatan. Det regnar på nått sätt alltid där.

Logiskt sett tar det ungefär lika lång tid hem + ungefär 20 väntetid på olika busshållplatser eftersom vi då inte i förväg har räknat ut vilken väg vi ska ta. Väntan på nyligen missade bussar på valhallavägen med samma utsikt som alltid. Två korsade solfjädrar i samma förster och drömmen om att bo i lägenheten med kristallkronan.
70minuter+90minuter= 160minuter om dagen.
160 minuter som spenderas med samma utsikt som dagen innan. Och dagen innan det.

På en vecka åker vi till och från skolan fem gånger om vi är duktiga.
160x5= 800minuter i veckan

På en vanlig månad är det 4 skolveckor.
800x4= 3200minuter i månaden
3200 minuter är (3200/60) ungefär 53.3 timmar i månaden

Ett läsår är ca 9 månader
53.3x9=480timmar per läsår

Gymnasiet är tre läsår långt. 480 timmarx3=1440timmar på tåg eller buss under gymnasietiden.

En månad med 30 dagar är (30x24=720) 720 timmar lång.
Två månader är alltså praktiskt nog precis 1440timmar om jag har räknat rätt hela vägen hit. Det är mycket möjligt att jag inte gjort det.

Sara och jag kommer alltså när vi går ut gymnasiet i vår, att ha spenderat ungefär två månader, dygnet runt, med att åka kollektivt. Som hela januari och februari tillexempel. Dag och natt, fram och tillbaka.

Förstå min mamma, som har åkt den här vägen nästan hela sitt liv. Hon måste ha spenderat flera år på bussen.

Jag vet inte varför jag räknade ut det här. Det finns så mycket annat jag borde göra istället. Dessutom blev jag bara ledsen. Men om man ska tänka positivt så är min regniga hållplats ändå under bron där klarabergsgatan korsar vasagatan. Ska det regna på mig så ska det göra det på väg mot norra bantorget via kungsgatan och ingen annan stans.

Med det sagt så vill jag flytta till stockholm. 


sophie

Kommentarer
Postat av: Anonym

lääänge

2010-12-09 @ 15:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0