kjol

På tåget till skolan sov Sophie och jag tittade på henne. Hon sover med öppen mun. Kanske har hon för trånga näsborrar. Jag tittade ut genom fönstret och tyckte att vi åkte förbi Mörby två gånger.

 

I skolan fick vi inte spela fotbollsspelet för några pojkar tog det från oss. Våra lag saknar nog oss.

 

På Påhlmans lektion gjorde Sophie massa saker på sin dator men sen tog hon bort det mesta. Jag gjorde inte så mycket men jag tog inte bort det fast det blev lite fult. Jag ska göra om det sen någon gång.

 

Till lunch fick vi 20 bitar sushi. Ungefär fem av dom var risrullar med en liten liten gurkbit i. Vi kallar den restaurangen för ”Äckliga sushin”.

 

Vi gick till Akademibokhandeln vid Odenplan och tyckte det var bra att om vi stod på Dalagatan och någon frågade efter en bokhandel så kunde vi enkelt säga vart den låg. Inga problem.

 

Jag köpte Harry Potter 3 på svenska, fast det fanns på engelska också, men det var en pocket, men ändå ganska fin, men den bundna boken var finare.

 

Vi köpte fika och gick till en trevlig affär som skulle stänga, så en poster med Tintin på kostade bara 99 kronor nu.  Billigt, tyckte vi, men köpte ingenting.

 

På Cissikattens lektion gjorde vi delvis uppgiften och delvis inte uppgiften. Jag kopierade, klistrade in i google translate, kopierade, klistrade in i word. Det blir inte riktigt rätt när man gör så.

 

Vi ritade fyra stycken teckningar; ett rådjur, två katter varav en av dom slickar sig på tassen, två blinda möss, en pannbandsman och hans son i kundvagn. Vi gav teckningarna till våran lärare som dukiga flickor gör.

 

Vi promenerade bort till Beyond Retro och tyckte att det var behaglig temperatur. Letade runt länge efter bra saker. Provade hattar, sjöng med lite i musiken, kände sig inte lika tuff som personalen. Vi köpte varsin bra grej och på vägen ut kom en kvinna fram och ville fota oss till a german fashion magazine. Kul tyckte vi, eftersom vi var sådär snygga som man bara kan vara när man har 18 lager kläder på sig och har ätit för mycket mat. Vi tjockade upp oss bredvid varandra, tittade in i kameran och log. Hon fotade lite underifrån.

 


Kommentarer
Postat av: JBH

Förgyllde min rast

2010-12-08 @ 14:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0