Ett stycke söder om Soledad glider Salinasfloden in tätt till bergsidan och bildar en djup damm av klargrönt vatten.

Kvinnan från kanske vitryssland hade problem på bussen imorse. Hon hade missat att gå av vid komvux. Tur att det finns trevliga hjälpsamma herrar som står till tjänst och hjälper till. Herren fick en liten tutning från busschauffören som tack för besväret.

 

Det var kul på tunnelbanan med jag har glömt varför. Det kanske inte var idag det var kul, det kanske var någon av dom andra gångerna vi åkt tunnelbana i veckan. De är ofta kul med oss så man blandar ihop det lätt.

 

Det var kallt ute. Sophie frågade varför det var flaggor på bussarna och jag svarade att jag hade ju redan sagt det. Det är ju nobelfestligheter idag.

 

På bussen satt det barn med luciagräs på huvudet. Dom sjöng. Tog i. En av tjejerna ska spela in tre låtar i studion. En egen låt, en cover, och sen en till.

 

Datorn gick sönder så vi kunde inte redovisa om Jehovas Vittnen.

 

Till lunch fick jag rostat bröd, lök, kött och stekt ägg. Hamburgare kallades det. Sophie fick pannkakssmet.

 

Två lussebullar från 7eleven. Eller frusseknullar som vi kallade det. Eller nussenullar. Eller vad man känner för. Tänkte köpa lite folköl och hinka i oss innan naturprovet, men det blev inte av.

 

Vi gjorde naturprov om miljöförstöring. Svarade fel på näst sista frågan men var rätt nöjd ändå.

 

En timme kvar till lektion och vi fyllde i en mobbningslapp som vi inte la i facket som tillhör teamet mot kränkande behandling. Vi gick istället till Stockholms finaste elevcafé. Slog oss ner i baren. Glögg och pepparkaka 10 kronor. Ett bra pris tyckte vi och brände tungorna på den varma glöggen och tömde skålen på mandlar.

 

Uppskattade inte lektionen så värst mycket, det gör ont i mitt hjärta när regnbågsponnyn säger ordet Företag. Adam kallade mig bög. Han gör det ibland och jag gillar det inte. Undra om jag hade sagt något dumt. Sen sa jag till Adam att vi skulle äta souvlaki, men egentligen skulle vi till skolans datormänniska Solaf. Han luktar lite gott.

 

Solaf hade varit ganska duktig med den trasiga datorn men det var inte helt jättebra än. På måndag kanske.

 

Vi spankulerade iväg och träffade Frida och Fridas vän. Fick gratis chips och dricka och pepparkakor.

 

På tåget hem var det lite kallt. Sista promenadbiten upp för backen var jättekall.

 

Klockan är 21.19 och jag har kexchoklad och champagne i min mage. Det gör mig trött och lite snömosig. Nu ska jag rita.

 

Vad har kaninbebisar med det här att göra kanske du undrar. Det får du aldrig veta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0