informationSSamhället

– Vakuum är ett uttryck för ett utrymme som inte innehåller någon materia alls. Perfekt vakuum är omöjligt att framställa men vakuum i vardaglig mening går att skapa, säger Wikipedia.
Det har jag gjort idag. Tror jag. Det är lätt att framställa ett slags vakuum. Man fyller en glasburk till hälften med vatten, sedan micrar man burken tills vattnet kokar. Sen tar man ut burken och skruvar på locket.

Jag har en marmeladburk med vatten och ingenting i. Jag förstår inte hur detta går till och jag vet inte om jag kan lita på det. Jag vet inte heller hur länge detta kommer att hålla sig som ett vakuum. Kanske till imorgon. Jag vet inte heller vart jag ska göra av mitt vakuum.  Det kanske är en bra present. Sophie håller ju på att flytta.

När folk skriver om att de är sjuka låter det alltid så fint och mysigt. Det tittas på film och man får gärna ha en stor t-shirt på sig och knästrumpor. Att dricka te är mysigt.
Snor är att vara sjuk. Snor och åter snor. Det finns inget vackert med att snora. Det är inte ens gulligt när små barn snorar. Möjligtvis när katter nyser. En gång snorade en gris på min mammas byxor.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Sara varför skriver du om vakuum?

2009-09-15 @ 14:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0