Hejdå klockarvägen

Imorgon är det fredag, och kanske sista natten jag vaknar upp i detta hus som har vart ett så fint hem åt mig i tre år. Det skulle blivit längre. Imorgon får vi nycklarna till lägenheterna, och det är så märkligt egentligen. Hur mycket som hänt under det här året som jag aldrig kunde gissat i januari. Inget är nu som det var tänkt, fast egentligen berör det mig inte. Jag har gått förhållandevis oberörd genom året och alla förändringar. Nu vill jag inget annat än att flytta. Förändringen är välkommen och på något konstigt vis är allt så rätt. Mer rätt än innan.
Det ända som är synd är egentligen att flytta ifrån vad jag tycker är åkersbergas vackraste plats, området vid kyrkan. Det kommer jag sakna, men jag får promenera dit så ofta jag kan ändå. Nu, kanske sista middagen i huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0