Såhär va:

Harry Potter då. Jag är kanske fel person att skriva detta, jag ser inte på dessa filmer med det mest kritiska öga, men jag skriver ändå. Min blogg, jag får. "Inte lika bra som boken", "dom Glömmde massor", "det där var fel". Detta är lite jag hört om filmen, men jag måste få säga att boken är inte filmen och filmen är inte boken. Bara för att det är annorlunda i filmen är det inte fel och inte dåligt. Det är itne så det funkar. Film och böcker är helt olika forum och presenteras på helt olika sett. Gå inte och se filmen i tron om att du ska få se människor spela upp boken så som den sett ut i ditt huvud. Det funkar inte så. Som film sett är denna fantastisk. Perfekt avvägd och balanserad mellan dramat och vardagen. Den känns inte genomstressad och allt jag var rädd skulle klippts bort fanns där. Den var välplanerad och allmänt fantastisk. Så som bara Harry Potter är just nu. Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Ida

bra och rätt

2009-07-16 @ 18:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0