En gång skrev jag en låt om en sjuk människa.

Tid man uppskattar att kasta bort är inte bortkastad tid. Idag har jag spelat sims. Mitt egna liv känns just nu så tomt och trist och det var nog säkert flera år sen sist jag spelade sims. Jag kände att nu var det dags att spela sims igen. Undra om sims är ungefär lika farligt för hjärnan som skjutspel.

 

Igår hängdes det upp gardiner i vardagsrummet. Fint tyckte mamma och jag. Fjolligt tyckte pappa. Fjollgardiner. Jag är glad att jag har en pappa som är en riktig man.

 

Om typ två veckor fyller jag 18 år. Jag har inte bestämt om jag tänker låta mitt nuvarande regnhumör bestämma att jag inte vill göra något speciellt eller om mitt riktiga jag tänker planera något minnesvärt. Egentligen vill jag inte baka kakor och bjuda in folk. Jag vill inte till the bridge och inte till nype. Jag vill äta fin dyr mat ute och gå på gammal svartvit film. Dricka alkohol bara för att jag kan. En kulturell upplevelse.  Eller så har jag en fest på sims. Jag ska bjuda min granne Aldo som har ett stinkmoln runt sig. Han förstör alltid alla fotografier.

 

Imorgon är det kanske onsdag. Då ska jag göra något. Något legendariskt.


Kommentarer
Postat av: frida

ja gillar sara

2010-08-04 @ 18:37:37
Postat av: Ida

ja me

2010-08-05 @ 11:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0